Voertuig constructieplaat volgens RDW voorschriften

Gegevens 2e constructieplaat

Print uw eigen fabrikantplaten met VIN, gewichtsaanduidingen en andere gegevens

SMS-430 Labelprinter voor Voertuig constructieplaten

Vanaf 1 juli 2019 moet voor elke wijziging (inspectie) van een voertuig een tweede fabrieksplaat worden gemonteerd met de gegevens die zijn gewijzigd van de originele fabrikantplaat.

Wat moet dat betekenen?
Wijzigingen die aan inspectie moeten worden onderworpen, zijn onder meer het monteren van een carrosserie op een cabinechassis of/of het toevoegen van een as onder een aanhangwagen- of opleggerchassis.

Ontdek verschillende oplossingen om uw eigen apparaten eenvoudig en snel af te drukken kentekenplaten van de fabrikant met voertuigidentificatienummer en andere gegevens.

Gegevens van de 2e fabrikantplaat

De uitvoering en gegevens van een tweede fabrikantplaat moeten aan een aantal eisen voldoen voordat deze door de RDW kan worden goedgekeurd.

Données de la 2e plaque constructeur

  • Naam van de fabrikant (bedrijf dat verantwoordelijk is voor het voltooien/wijzigen van het voertuig)
  • · Plaat
  • Goedkeuringsfase (meestal fase 2, kan ook gelijk zijn aan of groter zijn dan fase 3 als gevolg van eerdere wijzigingen)
  • Goedkeuringsnummer (bij individuele goedkeuring blijft het veld leeg en bij goedkeuring in de 2e fase is er het goedkeuringsnummer)
  • Technisch in aanmerking komende maximummassa’s(Indiase wijziging)
    (si modifiées) * Verschillende maximale voertuiggewichten en assen worden weergegeven op de plaat van de fabrikant. Als deze gegevens niet veranderen, moeten alleen de bedrijfsnaam en het VIN op het bord van de tweede fabrikant worden vermeld.

Eisen 2e constructieplaat

De voorgeschreven constructieplaat in een van de volgende uitvoeringen:

  • A) Een rechthoekige metalen plaat
    Eis: Metalen platen moeten met klinknagels worden vastgezet.
  • B) Een rechthoekig zelfklevend etiket
    Eis: Etiketten moeten knoei- en fraudebestendig zijn en onbruikbaar worden bij een poging het etiket te verwijderen.
    Eis: De hoogte van de tekens van het chassisnummer (VIN) moet ten minste 4 mm zijn. De overige tekens moeten ten minste 2 mm hoog zijn.
    Eis: De 2e constructieplaat moet geplaatst worden in de nabijheid van de 1e constructieplaat.

Oplossing

Wij adviseren u te printen op onze VOID aluminium polyester tape of etiket waarmee u alle belangrijke gegevens vastlegt in een fraudebestendig label.
Indien iemand het label wilt verwijderen zal dit de tekst VOID achterlaten en is het label niet opnieuw bruikbaar.
Het is dan duidelijk zichtbaar dat er met het label is geknoeid, waardoor er geen geldige constructieplaat meer aanwezig is.

Deze tapes en etiketten kunt u perfect bedrukken met 1 van onze aanbevolen speciale Sign & Labelprinters.
Vraag onze adviseurs naar een vrijblijvende demonstratie!

Aanbevolen materiaal: PV500 Fraudebestendige VOID tape | Mat Aluminium polyester met hoge kleefkracht.
Voorbeelden van de constructieplaat zijn in de Verordening 19/201 te vinden, vanaf pagina L 8/7: Klik hier

Print zelf uw fraudebestendige 2e voertuig constructieplaat

Aanbevolen printers voor uw constructieplaten

Onze labelprinters maken gebruik van een thermische transfer printmethode waarbij een verwarmde printkop de gegevens (printlint) op de drager (tape) smelt. Dit zorgt voor een blijvende, weerbestendige en krasvaste opdruk.
Het aanbevolen type printer kan echter erg afhankelijk zijn van uw specifieke toepassing of situatie en omstandigheden.

Laat u daarom vrijblijvend door ons adviseren of bekijk hieronder een aantal mogelijkheden.

SMS TAG-ID 2

  • Ideaal als instapmodel

  • Print tot 104mm breed

  • 300 DPI printresolutie
  • USB & LAN aansluiting

SMS-430

  • Automatische knipfunctie
  • Print tot 104mm breed
  • 300 DPI printresolutie
  • USB & LAN aansluiting

Heeft u vragen? Neem contact met ons op!

Contactformulier (basis)
Stel hier uw vragen of vul uw opmerking in.
reCAPTCHA
Sending